De Boenintuin

In 2020 nam Stichting SES het beheer en de organisatie van de Boenintuin op zich in opdracht van Stadsdeel Amsterdam Zuidoost.

Stichting SES wil samen met bewoners tuinieren om groente en fruit te verbouwen. De Boenintuin is een plek waar de bewoners omringt door groen in de buitenlucht samen kunnen komen en meer betrokken kunnen raken bij elkaars leven. Waardoor er een sterkere community ontstaat die voor elkaar klaar staat.

De Boenintuin is een ruimte waar men samen kan groeien. Waar omwonende door samen te werken, delen, eten en drinken een sterkere band met elkaar kunnen creëren. Groei van de deelnemers zelf en hun band met de buurtbewoners is ons doel. Ook het belang van gezond eten, met name levende enzymen die zorgen voor een sterk immuunsysteem staan in de workshops centraal.

Op vaste momenten in de week kunnen de bewoners extra begeleiding krijgen en vragen stellen aan onze coaches. Deze begeleiden de deelnemers zowel in het tuinier- als persoonlijk vlak. Onderdeel van het tuintraject zijn laagdrempelige ‘groene’ workshops over het aanleggen en onderhouden van een moestuin. Gedurende de gehele week kunnen ze terecht bij de tuincoach en als het niet persoonlijk kan, is er altijd nog een online mogelijkheid.

115779461_324722362264628_14655030119536
121677907_391386645598199_97750129320013